Børne og ungdomsbøger

224 sider
ISBN 9788755911376
Udgivelsesdato:
13. sep. 2001
Af Alan Gibbons

Del på Facebook

Føniks og den virtuelle labyrint

Føniks på 14 år bliver via computerspillet Sagnhelt, som hans far er i gang med at udvikle, hvirvlet ind i en virtuel verden blandt sagnfigurer fra den græske mytologi. Føniks er fyr og flamme: Spillet er fantastisk. Her er det ham, der er helten. Men Sagnhelt er ikke kun et spil, for pludselig forsvinder Føniks' far i spillet, da de en dag 'går ind i det' sammen. Den virtuelle verden er ikke længere virtuel. Den er virkelig.

Men nogle har pillet ved spillet – nu er det de græske myter, der styrer spillet ... Sammen med veninden Laura må Føniks gennem udfordringer, hvor onde fjender hele tiden stræber dem efter livet. I spillets sidste niveau bliver Føniks til helten Theseus, der efter mange genvordigheder, finder sin far i rollen som arkitekten til labyrinten i Knossos. Her møder Føniks den frygtelige Minotauros, som må tilintetgøres før end de alle kan slippe ud af spillet.

FøniKS og Den virtuelle labyrint er et brag af en bog, som fra første side tryllebinder læseren gennem en hæsblæsende beretning om kampen mellem det gode og det onde. Det er samtidig historien om den bange og kuede dreng, der bliver mobbet af stærkere skolekammerater, men som spillet skrider frem får kræfter og kunnen til selv at klare disse problemer.

Bogen er belønnet med Blue Peter Book Award. Var i 2001 desuden indstillet til den måske mest prestigefyldte engelske børnebogspris, Library Association Carnegie Medal.

"Cyber-kram (...) Det er sveddryppende læsning. Tilsat en grundig gennemgang af græske myter."
- Steffen Larsen, Politiken

DKK 49,50 / 39,60 ex.moms     Læg i kurvLæg i kurv


Presse / Download

Haase Forlag A/S | Løvstræde 8, 2.tv. | 1152 København K | haase@haase.dk | Salgs- og handelsbetingelser